1- دانشگاه daneshgah : در سال های قدیم به محل تولید علم گفته می شد. محل گذراندن اوقات فراغت به شیوه ای با کلاس، نوع آزادش در همه جا قدرت رویش دارد
(از جمله سر قله قاف)
2- استاد astad : دکتر، مهندس، با کلاس، با سواد، زحمت کش، خوب، شفت آلو، باقلوا
و ...(آخر ترم نزدیک شده و من هم باید به فکر نمره باشم)
3- جزوه jozve : مطالبی که هر پانزده سال یک بارup to date می شوند، دیکته ای که هر جلسه یک ساعت باید دانشجو بنویسد.
4- امتحان میان ترم emtehene miyan term : ضد حال وسط ترم، تقلب کردن در آن از تقلب در پایان ترم آسانتر است، بر خلاف اسمش دقیقا در وسط ترم انجام نمی گیرد، امتحانی که آخر ترم قدر نمره از دست رفته اش را می فهمد
5- امتحان پایان ترم emtehene payan term : عذاب آخر سال، یاد آور ضرب المثل :
جان کندنی را باید کند و داستان مورچه ای که در طول سال برای زمستان دانه جمع می کرد و ملخ او را مسخره می کرد!
6- شب امتحان shabe emtehan : سخت ترین و کوتاه ترین شب سال، شبی که در آن فرد تصمیم می گیرد ا ز ترم آینده در طول ترم درس بخواند، اما فردایش فراموش می کند
7- تقلب taghalob : نوعی نوشدارو، شمشیر دو لبه، در صورت نداشتن عرضه توصیه نمی شود، در زمان های قدیم عموما روی کف دست یا یک کاغذ کوچک نوشته می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی به روش های دیگر انجام می شود
(که چون بد آموزی دارد چاپ نمی کنیم)
8- دانشجو daneshjoo : متاسفانه معنی این یکی رو بعد از 4 سال حضور مستمر در دانشگاه هنوز نفهمیدم
پارازیت
برای یک انسان پول هیچ است، ولی کدام «1» ای است که دوست ندارد «10» باشد ؟
آشنایی با ادغام پستی
ادغام پستی به معنی دریافت اطلاعات از یک سند (منبع داده) و ترکیب آن با سند دیگر (سند اصلی) است . منبع داده، یک سند، صفحه گسترده،بانک اطلاعات یا انواع دیگر فایل است که حاوی اطلاعات متغیر (همچون اسامی، نشانی ها و شماره های تلفن) است که از یک سند تا سندی دیگر، تغییر خواهد کرد. سند اصلی حاوی متن تغییر ناپذیر، به همراه زمینه های ادغام است. این زمینه هامکان نگه دارنده هایی هستند که نشان دهنده محل وارد کردن اطلاعات متغییر از منبع داده ها می باشند. هنگامی که منبع داده ها را با سند اصلی ادغام می کنید، word با وارد کردن اطلاعات در مکان نگه دارنده های زمینه های ادغام، یک نسخه از سند اصلی برای هر مجموعه از اطلاعات منبع داده هاف تولید می کند.
نکته :
سند اصلی گاهی به نام سند فرم نیز خوانده می شود، چرا که در حقیقت فرمی است که اطلاعات متغیر د ران ادغام خواهند شد. سند اصلی همچون یک فرم، شامل زمینه هایی است که محل قرار گرفتن اطلاعات متغیر را معین می کنند. برای مثال، هنگامی که نامه ای به عنوان سند اصلی مورد استفاده قرار می گیرد، نامه فرم نامیده می شود.
می توانید از mail merge wizard برای ادغام یک منبع داده چون فهرست مشتریان، طی مراحل ساده ای استفاده کنید . برای اجرای mail merge wizard، در منوی tools، اشاره گر ماوس را بر روی گزینه letter and mailings قرار دهید و از زیر منوی ظاهر شده ،گزینه mail merge را انتخاب کنید.
صفحه وظائف mail mergeدر حالی ظاهر خواهد شد که اولین مرحله از فرایند ادغام پستی شامل انتخاب نوع سند ، یعنی نامه ، پیغام الکترونیکی ،پاکت پستی، برچسب و یا فهرست راهنما را نشان میدهد. نوع سند انتخاب شده مراحل بعدی را معین خواهد کرد.
مراحل بعدی برای یک نامه عبارتند از :
برای تهیه نامه های سفارشی شده،میتوانیدآنها را در یک سند جدید و یا مستقیماّ در چاپگر خود ادغام کنید . اگر این نامه ها را در یک سند جدید ادغام کنید ،wordتمام آنها را در یک سند جمع آوری میکند تا بتواند هر یک از آنها را قبل از چاپ ،مرور و تصحیح کنید.همچنین مینوانید یک نسخه دائمی از این سند ذخیره کنید.اگر نیازی به ذخیره یا ویرایش این نامه ها وجود نداشته باشد ،میتوانید آنها را مستقیماّ در چاپگر ادغام کنید.wordبرای هر یک از اسامی و نشانی های دریافت شده از منبع دادها،یک نامه سفارشی چاپ خواهد کرد.نامه های چاپ شده ، ذخیره نخواهند شد.
نکته :
اگر در ادغام پستی دارای کمی تجربه باشید،ممکن است میل داشته باشید به جای ویزارد mail mergeاز نوار ابزارmail mergeبرای ایجاد و ادغام اسناد استفاده کنید.برای نمایش نوار ابزارmail merge،در منوی veiw،اشاره گر ماوس را بر روی گزینه toolbarsحرکت دادهو از زیر منوی باز شده گزینه mail mergeرا انتخاب کنید.
آماده ساختن نامه های فرم
رایج ترین نوع اسناد اصلی به کار رفته در فرایند در فرایند ادغام پستی ، نامه های فرم است. این اسناد معمولا حاوی زمینه های ادغام برای نام و نشانی هر یک از دریافت کنندگان، به همراهان متنیاست که در تمام انها یکسان خواهد بود . هر یک از زمینه های ادغام با قسمت هایی از اطلاعاتی از منبع داده ها در رابطه است.
این زمینه در سند اصلی دارای دو علامت "<<" و ">>" در اطراف خود هستند. برای مثال ، زمینه << address block >> مربوط به اطلاعات نام و نشانی د رمنبع داده هاست.
نامه های فرم را به دو طریق می توانید تهیه کنید :
وارد کردن زمینه های ادغام در یک سند موجود یا ایجاد یک سند جید در طی مراحل mail merge wizard . در هر یک از این دو روش ، متنی را که در تمام نامه ها یکسان خواهد بود وارد کرده و زمینه های ادغام را که با اطلاعات متغیر جایگزین خواهند شد به آن اضافه کنید.
ادغام داده ها در نامه های فرم
پس از اینکه یک منبع داده تهیه و در زمینه های ادغام را وارد یک سند کردید، آماده هستید تا آنها را برای تهیه یک سند ادغام شده برای هر یک از پیشینه های به کار گرفته شده از منبع داده ها ادغام کنید .
اسناد ادغام شده یا به طور مستقیم به چاپگر مستقیم به چاپگر ارسال شده یایک پس از دیگری در یک سند جدید در حالی که توسط تقسیم کننده صفحات از یکدیگر مجزا شده اند،ادغام می شوند.
طول سند جدید با اندازه سند اصلی و تعداد پیشینه های گرفته شده از منبع داده معتبر خواهد بود .
اگر وطل سند صالی دو صفحه تعداد پیشینه های گرفته شده از منبع داده 10 باشد، سند جید دارای 20 صفحه خواهد شد . سند جدید را می توانید برای سفارشی کردن هر نسخه از سند اصلی قبل از ارسال آنها به چاپگر ، ویرایش کرده و ذخیره سازید.
تهیه و چاپ برچسب ها
از منبع داده می توانید برای بیش از یک نوع سند اصلی استفاده کنید. برای مثال می تواند منبع داده هایی که برای چاپ نامه های فرم به کار رفته برای چاپ برچسب ها و یا پاکت های پستی مورد استفاده قرار گیرد .
فرایند ادغام پستی برای تهیه برچسب های پستی مشابه فرآیند تهیه نامه های فرم است.کار خود را با آماده ساختن منبع دادها و آماده ساختن سند اصلی از طریق انتخاب نوع و سبک برچسب های مورد نظر آغاز خواهید کرد.wordجدولی تمام صفحه با خانه هایی به اندازه برچسب ها به طوری که برچسب در یک خانه جا بگیرد،ایجاد خواهد کرد.سپس زمینه های ادغام را در هر خانه به عنوان یک الگو برای خانه های دیگر ،وارد می کنید.وهنگامی که سند اصلی و منبع دادها را ادغام می کنید ،می توانید این برچسب ها را چاپ کرده یا یک سند برچسب جدید تهیه کنیدتا از آن در هنگام ارسال چیزی برای یک گروه از دریافت کنندگان استفاده کنید.
نکات کلیدی
دسترسی به اطلاعات در اسناد طولانی
مدیریت اسناد اصلی و فرعی
هنگامی که مجبور هستید سند بلندی را که دارای بخش های متعدد است تهیه و مدیریت کنید، میتونید آن را به یک سند اصلی و چند سند فرعی تبدیل کرده و بر روی بخش های مختلف آن به طور مستقل کار کنید .برای مثال اگر گروهی در تهیه یک کتاب با یکدیگر همکاری می کنند،ممکن است بهتر باشد . این کتاب به اسناد فرعی از یک سند اصلی تقسیم شود تا افراد مختلف به طور هم زمان بر روی بخش های مختلف این سند مشغول کار باشند.
سند اصلی دارای ساختاری پیش نویسی است که حاوی پیوند هایی به تمام اسناد فرعی خواهد بود . کلیک بر روی پیوند ،سند فرعی مربوط به آن را باز خواهد کرد .همچنین میتوانید هر یک از اسناد فرعی را بدون نیاز به سند اصلی، به روش عادی باز کنید.پس از به روز رسانی و ذخیره هر سند فرعی،کلیک بر روی هر پیوند آن در سند اصلی، نسخه به روز شده سند فرعی را باز خواهد کرد. اگر قصد تهیه یک فهرست مطالب ، یک شاخص، مرجع متقاطع سربرگ و پابرگ برای تمام سند را دارید، این کار را پس از پایان کار با اسناد فرعی ،در سند اصلی انجام خواهید داد. به عنوان نمونه ، میتوانید اقلام شاخص را به هر یک از اسناد فرعی اضافه کرده، صفحات آنها را به ترتیب شماره گذاری کرده ،سپس یک شاخص کلی در سند اصلی، تهیه کنید.
قبل از آن که بتوانید یک سند اصلی و اسناد فرعی آن را تهیه کنید ،باید نمای پنجره سند را به Outline تغییر دهید.اگر سند شما هنوز دارای عناوین طبقه بندی شده نیست،میتوانید از دکمه های نوار ابزار Outliningبرای انتخاب آنها استفاده کنید.اکنون با استفاده از یک عنوان و کلیک بر روی دکمه فرعی collapse subdocument در نوار ابزار outlinigمحتوای اسناد فرعی را پنهان کرده و آنها را تنها به صورت فراپیوندهایی نمایش دهید .هنگامی که اسناد فرعی پنهان هستند مشاهده و سازماندهی سند اصلی آسان تر خواهد بود.به این قادر خواهید بود عناوین اسناد فرعی را در کنر یکدیگر دیده و تنها با جابجایی عنوان آنها را در سند اصلی مرتب کنید.اگر قصد ویرایش سند فرعی را داشته باشید کافی است روی پیوند ان کلیک کنید.اگر میل دارید در سند اصلی کار کنید به عنوان مثال برای بررسی املای متون روی دکمه subdocument expand در نوار ابزار outlinig کلیک کنید،تا محتوای تما اسناد فرعی نمایش داده شود.
نکته
اگر میل دارید در اسناد word بدون نیاز به فشار دادن کلید ctrl و تنها با کلیک بر روی یک پیوند به مقصد پان رهیابی شوید در منوی tools گزینه optionsرا انتخاب کرده زبانه edit را باز و گزینهuse ctrl+click to follow hyperlink را از انتخاب خارج کنید.
خلا صه سازی یک سند
هر گاه سند جدیدی تهیه می کنید ممکن است میل داشته باشید از برخی مزایای خلاصه سازی word بهره مند شوید.میتوانید به روش های متفاوتی اطالاعات خلاصه شده ای درباره ی یک سند بدست آوریدیکی از این روشها انتخاب گزینه properties در منوی file و باز کردن کادر محاوره ای به همین نام است.این کادر محاوره ای حاوی مشخصات سند به صورت زیر است:
· زبانه general در این کادر محاوره ای ،نام،محل،اندازه سند و تاریخ ایجاد، آخرین تصحیح و آخرین دسترسی به آن را نمایش می دهد.این اطلاعات به طور پیش فرض ذخیره می شود.
· زبانه summary ،نشان دهنده عنوان،موضوع و نویسنده به همراه زمینه و کلمات یا نظرات مربوط به این سند است.این اطلاعات توسط تولید کننده ی آن به منظور یادآوری سریع آنها وارد می شود.
· زبانه statistics نمایش دهنده دفعات تصحیح سند و مقدار زمان باز بودن آن بر روی صفحه نمایش جهت ویرایش،به همراه
نکته:
روش دیگر برای کسب اطلاعات درباره ی تعداد صفحات،پاگراف ها،سطرها،کلمات و کاراکترهای سند ، انتخاب گزینه word count در منوی tools است.
· اگر سندی دارای عنوان های سبک دار بوده و گزینه save preview picture در زبانه summary انتخاب شده باشد،زبانه contents طرحی از سند را نمایش خواهد داد.
· زبانه custom،زمینه سفارشی مربوط به یک سند را به همراه متن وارد شده فهرست می کند.برای مثال،می توانید نام یک مشتری یا وضعیت سند را این زبانه وارد کنید.
مجبور نیستید برای نمایش کادر محاوره ای properties مربوط به یک سند و مشاهده نحوه ی تشریح آن،سند را باز کنید.اطلاعاتی که در کادر محاوره ای properties وارد می کنید ،با قرار دادن اشاره گر ماوس بر روی نام آن در پنجره my computer یا windows explorer ،توسط یک کادر راهنما بر روی صفحه نمایش دیده خواهند شد.
اگر سندی را برای گروه خاصی مانند کودکان تهیه می کنید،ممکن است میل داشته باشید آنرا بر اساس قابلیت های خواندن آنها ، خلاصه کنید.می توانید از طریق زبانه spelling & grammar از کادر محاوره ای option ، از word بخواهید با انجام چند آزمایش استاندارد آماری ، آمار قابلیت های خواندن را برای اسناد شما تفسیر کند با این عمل هر گاه از word بخوهید املا و دستور زبان سندی را بررسی کند این آمار به همراه میانگین کاراکترهای یک کلمه،میانگین تعداد کلمات یک جمله و سطح خوانایی این سند نمایش داده می شود.
اگر فکر می کنید مردم بیش از آن مشغله دارند که بتوانند یک سند بلند حاوی جزئیات را مطالعه کنند،می توانید از روی autosummarisze برنامه word برای استخراج نکات کلیدی آن ، استفاده کند.
این ویژگی بهترین بازتاب خود را در اسنادی که دارای ساختار صحیح با عناوین و زیر عناوین هستند ، همچون درگزارش ها، خواهد داشت. Autosummariszeاز طریق تجزیه و تحلیل یک سند برای تعیین کلماتی که به کرات استفاده شده اند، کار می کند.سپس به هر جمله بر اساس دارا بودن کلمات تکراری در آن،امتیاز می دهد. تعیین امتیاز لازم برای داشتن شرایط قرار گرفتن در خلاصه ی یک سند به عهده شما خواهد بود .این جملات می توانند به شکل اصلی یا انتزاعی که به سرعت قابل دسترسی هستند،در سند خلاصه شده مورد استفاده قرار گیرند.همچنین می توانید ازword بخواهید کلماتی را که مکررا مورد استفاده قرار گرفته اند ،به عنوان کلمات کلیدی در زبانه summary از کادر محاوره ای properties ،وارد کرده و جملاتی که دارای امتیاز هستند،متمایز سازد.
نکات کلیدی
· اگر در تهیه یک سند بلند با افراد دیگری همکاری می کنید ،می توانید از طریق یک سند اصلی،آنرا به اسناد فرعی تقسیم کنید با این کار میتوان بر روی اسناد فرعی به طور مستقل کار کرد.
· با استفاده از چوب الف ها و مراجع متقاطع می توان در یک سند رهیابی کرد .از چوب الف ها برای علامت گذاری اطلاعاتی که ممکن است بعدها به آنها مراجعه شودو از مراجع متقاطع برای دسترسی به اطلاعات مرتبط استفاده کنید .
· از یک فهرست مطالب میتوان برای ارائه خلاصه ای از عناوین پوشش داده شده در یک سند و دسترسی سریع به آنها استفاده کرده، محتوای فهرست مطالب رابا استفاده از قالب های پیش فرض یا تغییر سنک هر یک از عناوین به طور جداگانه قالب بندی کنید.
· می توانید شاخصی از مفاهیم ،کلمات یا عبارت های کلیدی تهیه کنید.پس از علامت گذاری ورودی های مورد نظر، از فرمانINDEX AND TABLES برای شکل دادن به شاخص، استفاده کنید.
· برنامه WORD خلاصه اطلاعاتی درباره ی تعداد کلمات یا کاراکترهای به کار رفته در یک سند را تهیه کرده و همچنین آمار قابلیت خوانایی یک سند را محاسبه می کند.
· میتوانید خلاصه شده ای همچون موضوع ،کلمات کلیدی و نظرات را به یک سند از طریق وارد کردن آنها درکادر محاوره ای properties ضمیمه کنید.میتوانید از WORD بخواهید محتوای یک سند را با استفاده از ویژگی Autosummarisze ، خلاصه کند نتیجه بدست آمده از ویژگی Autosummarisze می توانند به صورت انتزایی در سند وارد شود.
افزودن یک واژه نامه شخصی
اگر در زمینه هایی همچون پزشکی یا قانونی کار می کنید که در آنها از واژه های استاندارد تخصصی استفاده می شود، می توانید انها را به واژه نامه های مکمل word اضافه کنید. به این طریق واژه های تخصصی شما به عنوان اشتباه املایی تقی نخواهند شد (فایلهای واژه نامه مکمل دارای پسوند فایلdic.هستند.) از منوی این واژه نامه بیش از سایرین استفاده می کنید می توانید انرا به عنوان واژ نامه مکمل پیش فرض تعیین کنید.
برای تهیه یک واژه نامه شخصی و تبدیل ان به یک واژه نامه مکمل پیش فرض ، مراحل زیر را دنبال کنید:
رجیستری چیست ؟
رجیستری بانک اطلاعاتی برای ذخیره تنتظیمات و خصوصیات نسخه های 32 بیتی ویندوز شامل ویندوز های 95 , 98 , me , 2000 , NTو XP است. رجیستری شامل اطلاعات و تنظیمات مربوط به سخت افزار , نرم افزار , کاربران و ظاهر کامپیوتر شمااست . هر وقت که شما تغییری در کنترل پنل تان می دهید یا نرم افزاری نصب می کنید و یا قسمت مربوط به فایل های سیستمی رادستکاری می کنید این تغییرات در قسمت رجیستری ثبت و ذخیره می شود . فابل هایی که قسمت رجیستری را تشکیل
می دهندبسته به نوع ویندوز متفاوتند . در ویندوز 95 و 98 دو فایل مخفی در دایرکتوری ویندوز وجود دارند که USER.DAT SYSTEM.DATنامیده می شود . در ویندوز me علاوه بر این دو فایل فایل دیگری نیز بنام
CLASSES.DATوجود دارد . اما در ویندوز 2000 و XP فایلهای مربوط به رجیستری بطور جداگانه در دایرکتوری
%SystemRoot%System32Configقرار دارند . این فایل ها بطور مستقیم قابلویرایش نیستند . به این معنی
که شما نمی توانید مثلا در ویندوز 98 فایل USER.DAT را باز کنید و آنرا تغییر بدهید بلکه شما باید برای انجام تغییرات از ابزاری مانند Registry Editor استفاده کنید .این ابزار در خود ویندوز وجود دارد و هنگام نصب ویندوز نصب می شود .اگر تا به حال رجیستری ویندوزتان را دستکاری کرده باشید , حتما می دانید که برای ورود به قسمت تغییرات باید ابتدامنوی Startویندوزتان را باز کنید , سپس قسمت Run را انتخاب کنید و در آنجا عبارت regedit را تایپ کنید . پس از کلیک کردن دکمه Open به قسمت رجیستری می روید
در حقیقت شما بااین کار همان ابزار معروف Registry Editor را کمی جلوتر توضیح داده ام باز کرده اید .در واقع regeditنوعی shortcut برای دستابی به Registry Editor است . ویرایشگر معروف Registry Editor در دایرکتوری ویندوزتان وجود دارد و اگر به آنجا بروید آنرا مشاهده خواهید کرد. در پست های بعدی سعی خواهم کرد اطلاعات مفید تری راجع به پیکر بندیرجیستری و اجزای آن برایتان بنویسم .
در ضمن همانطور که می دانید دستکاری رجیستری ویندوزتان بدون داشتن اطلاعات قبلیبسیار خطرناک است .پس بهتر است
قبل از تغیر در آن ،یک نسخه پشتیبان بگیرید. همچنین در کلیدها مقادیر عنوان شده در صورتیکه کلید یا مقدار مذکور وجود نداشت ، آن را بسازید. ضمناً تمام مقادیر ذکر شده برای فعال یا غیر فعال کردن گزینه ها ، به صورتمتغیر های دوحالته است که می توانند مقدار صفر یا یک را داشته باشند برای فعال یا غیر فعال کردنشان باید به آنها مقادیر صفر یا
یک را متناسب با کلید بدهید . یعنی اگر گزینه ای با دادن مقدار یکغیر فعال می شود ، برای فعال کردن مجددآن به آن مقدار صفر را بدهید Microsoft توصیه میکند.قبل از هر ویرایشی روی رجیستری از آن یک نسخه پشتیبانتهیه کنید و در صورت ایجاد مشکل, درمورد چگونگی بازیابی آن اطلاع کافی داشته باشید.
کار برد های رجیستری:
1- تغییرات دلخواه در قسمتهای مختلف ویندوز (که در حالت عادی قابل تغییر نیستند)
2- بالا بردن سرعت ویندوز
3- بهینه سازی ارتباطات سخت افزاری
4- بالا بردن امنیت ویندوز
5- و حتی بیشترین کاربرد رو در هک و ... دارد.
و اما چند ترفند رجیستری:
1- جلوگیری از مخفی شدن فایلها
مقادیر گوناگونی در
HKEY_CURRENT_USER SoftwareMicrosoftWindowsCurrent- VersionExplorerAdvanced
وجود دارد که فایلها و پوشه های مخفی را تحت تاثیر قرار میدهد. برای نمایش
فایلهای مخفی مقدار Hidden را به 1 تغییر دهید. برای نمایش پسوند فایلها(File Extensions) مقدار HideFileExt را به صفر تغییر دهید. برای نمایش فایلهای حفاظت شده سیستم عامل مقدار ShowSuperHidden را به یک تغییر دهید.
2- چگونه Shared Documents را در Windows XP غیر فعال کنیم؟
مسیر زیر را دنبال کنید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/My
Computer/NameSpace/DelegateFolders
حالا {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} را حذف کنید.
3- تازه گردانی دائم فایلها و شاخه ها :
وقتی که چندین فایل را در یکجا کپی میکنید یا یک فایلی را در یک پنجره حرکت می دهید و یا به هر گونه ای یک پنجره به هم میریزد شما با زدن کلید Refreshدوباره همه چیز را به حالت اولیه در می آورید برای اینکه نخواهید هر دفعه این کار را انجام دهید و به طور اتوماتیک این کار انجام شود به کلید زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetControlUpdate
در سمت راست روی متغیر Update Mode کلیک راست کرده وگزینه Modify راانتخاب کنید در پنجره Edit مقدار 01 را به 00 تغییر دهید .
4- حذف Folder Options :
اگر بخواید گزینه Folder Options رو حذف کنید. به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindows
CurrentVersionPoliciesExplorer
و یک ارزش Dword به اسم FolderOptions بسازید و بهش مقدار 1 بدید.از این به بعد Folder Optionsاز تمام جاهایی که وجود دارد حذف می شود حذف می شود.
5-افزودن متن به ساعت ویندوز
به آدرس زیربروید:
HKEY_CURRENT_USERControl PanelInternation
داده ای رشته ای با عنوانS1159 ایجاد کرده(در صورتی که از قبل ایجاد نشده باشد)و متن دلخواه خود را در آن وارد کنید داده رشته ای دیگر با عنوان S2359 ایجاد کرده و متن دلخواه دیگری را در آن وارد کنید
توجه : در ویندوز های فارسی می توان عبارات را فارسی تایپ کرد.
6- مخفی کردن آیکونها در Desktop
چنانچه مایل نباشید کسی برنامههای موجود در Desktop را با استفاده ازآیکونها به اجرا در آورد، میتوانید از این ترفند استفاده کنید. برای انجام
این کار، مسیر زیر را در رجیستری پیدا کنید:
HKEY–current–USERSaftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesexplorer
حال با کلیک سمت راست بر روی اکسپلورر ، گزینه زیر را انتخاب میکنیم:
NEW DWORDvalue
با به وجود آمدن آیکن جدید در سمت راست، نام آن آیکن را به این صورت، تعریف میکنیم: NODesktop. حال با دوبار کلیک بر روی آیکون، عدد 1 را بجای صفر قرارمی دهیم.
توجه: برای برگشتن به حالت قبل ، عدد 1 را با صفر عوض کنید.
7- غیر فعال کردن گزینه : ShutDown
این ترفند از خاموش کردن کامپیوتر، به وسیله گزینه Shut Down جلوگیری می کند.
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer
یک متغیر ازنوع DWord با نام NoClose بسازید ( اگر وجود دارد، فقط مقدار آنرا تغییر دهید ) و مقدار آن را 1 قرار دهید.
همین کارها را برای کلید زیر نیز انجام دهید:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer
در ضمن برای دوباره فعال کردن گزینه Shut Down، مقدار متغیر فوق را 0 قرار
دهید. از رجیستری خارج شوید و یک بار ویندوز را Restart کنید.
8- قطع کردن صدای بلندگوی داخل کامپیوتر وارد رجیستری شوید
HKEY_CURRENT_USERControl PanelSound
در صورت نبود با کلیک راست و انتخاب New و بعد String Value را انتخاب کنید وپوشه جدید را Beep بنامید ( حرف B بزرگ تایپ شود ) و با دابل کلیک در قسمت Value data کلمه No را وارد کنید سپس سیستم را Restart کنید.
9- حذف راست کلیک:
اگه میخواین که راست کلیک روی دسک تاپ رو حذف کنید باید به آدرس:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer
برین و یه ارزش Dword به نام NoViweContextMenu بسازید و بهش مقدار 1 بدین.اگرهم بخواهید میتوانید فقط راست کلیک روی Taskbar رو حذف کنید.
باز هم به آدرس:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer
رفته و یک ارزش Dword به اسم NoSetTaskbar بسازید و بهش مقدار یک بدید. از این به بعد با راست کلیک روی Taskbar هیچ منویی باز نمیشود و گزینه Taskbar Start menuهم از زیر منوی Start-->Setting حذف میشود.
10- افزودن ویژگی Send To > NotePad برای کلیه فایل ها :
به کلید روبرو بروید : HKEY_CLASSES_ROOT*Shellex
کلیدی در این شاخه با عنوان SendToNotePad ایجاد کنید .حال متغیری از نوع string با نام Command ایجاد کرده و مقدار آن را از Default به NotePad.exe%1 تغییر دهید .
11- خلاص شدن از Windows Messenger در Startup
به HKEY_LOCAL _MACHINESOFTWARE MicrosoftWindowsCurrentVersionRunبروید و مقدار MSMSGS را حذف کنید.
12- مخفی کردن سطل زباله
مخفی کردن سطل زباله - سه شنبه، 10 خردادماه 1384، 5:06 بعدازظهر اگر بخواهید یک میز کار تر و تمیز داشته باشید شاید بهتر باشد سطل آشغال را از آن بردارید از آن جا که این کار مستلزم پاک کردن یک کلید در رجیستری میباشد توسیه میکنم قبل از این کار یک نسخه پشتیبان از این کلید بگیرید . خوب حالا به سراغ کلید زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowscurrent version
ExplorerDesktopNamespace
اکنون کلیدی که در قاب سمت چپ با این برچسب مشخص شده است حذف کنید :
{645ff040-5081-101b-9f08-00aa002f954e}
این کار باعث از بین رفتن کلی سلط زباله نمیشود اما جلوی دسترسی کاربران به آن را میگیرد
13- چگونه نام Recycle Bin را تغییر دهیم؟
Registry Editorرا اجرا کنید . کلید F3 را زده و در قسمت Find ، عبارت Recycle Binتایپ کنید .بعد از پیدا شدن Recycle bin، آن را به عبارت مورد نظر تغییر دهید .